回应大时代!我们必须拥有比以往更坚韧的毅力和决心!
回应大时代!我们必须摆脱委曲求全,含蓄内敛的从政态度!
回应大时代!我们必须目标明确,大是大非不妥协!
回应大时代!我们无惧风雨,奋勇前进!

Thursday 28 January 2010

专访张女士 Interview Madam Chong

张女士
求助人
“婚姻失败,让我生活顿时失去重心。。。

为了抚育年幼的孩子,我咬紧牙关一天兼职几份工作;身体的疲惫比不上我心灵的伤痛。。。

经过朋友的介绍,我接触到马华妇女组妇女儿童援助局;通过志工们的协助与辅导,我学会了面对自己的情绪,克服生活的困难,勇敢的面对挑战。

目前,孩子们年纪虽小但却非常懂事和乖巧;我也积极参加马华妇女组举办的活动,如到社区的老人院,孤儿院去服务有需要的人。

我终于明白“我”并不是世界上最不幸的人!”

Madam Chong
Recipient of aid
“I lost my direction in life after a failed marriage.

To bring up my young children, I resolved to carry on and took several part-time jobs. But physical fatigue is nothing more painful than a broken heart.

Through recommendation from a friend, I came to know of the Wanita MCA’s Women and Children Aid Bureau. With the help and guidance of volunteers at the bureau, I learned how to manage my emotions, learn to overcome difficulties in life and courageously face up to challenges.

Although my children are still young, fortunately they are very sensible and well-behaved. Currently, I take part actively in the activities organized by Wanita MCA, such as visits to old folks homes, orphanages, and provide help to those who need it.

I now realize that, “I” am not the most unfortunate person in the world!”

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.